top of page
חיפוש

עיצוב בית קטן בכמה צעדים פשוטים

ישראל מדורגת כאחת המדינות המאוכלסות ביותר בעולם ביחס לגודל השטח שלה במיוחד אם להתחש שיותר ממחצית שטח המדינה הוא מדבר שכמעט אינו מיושב. פתרון לבעיה זו היא אזורי מגורים קטנים יותר - גם חוסך מקום וגם חוסך כסף. עיצוב בית קטן הוא עיצוב שמגיע עם הרבה דרישות ואת כולן צריך למלא בצורה הטובה ביותר, כדי לאפשר נוחות, פונקציונליות ושימושיות בכל פינה בחוכמה.


עיצוב בית קטן - איזה סגנון הוא המתאים ביותר?

כשמדובר בפרויקטים קטנים כל פרט הוא משמעותי ויש צורך בדיוק מירבי על מנת להבטיח תוצאות מתאימות שיתנו הרגשה ביתית. בדיוק בגלל זה חשוב להתאים את הסגנון האישי - לבית. הסגנון שיתן את המענה הטוב ביותר עם האפשרות לגור בבית קטן בלי תחושת צפיפות. העיצוב שיענה על הדרישה הזאת בצורה האפקטיבית ביותר הוא עיצוב הבית בסגנון מודרני. למה דווקא מודרני? הסטייל המודרני הוא סגנון שהתחיל להופיע בתחילת המאה ה-20. מאז ועד היום הסגנון בנוי על אותם עקרונות - עיצוב בית קטן לא אומר שצריך לוותר על דברים חיוניים או על מקומות אחסון, במקום זה נוותר על פריטים שהם לא פרקטיים ושאינם משמשים לקישוט נטו.


לעיצוב הבית בצורה חכמה ניתן להשתמש במוצרי טקסטיל מעוצבים (כמו בדי ריפוד) שאינם תופסים מקום בחלל הבית כמו לדוגמה שטיחים מעוצבים, כריות לספות וכורסאות. במידה ויש הרבה חפצים שצריך לשמור בתוך הבית אפשר לשמור אותם בארון נסתר שמשתלב עם צבע הקיר. זה יתן פחות עומס למראה החדר, במיוחד כשמדובר ברהיט גדול ומסיבי. הוספת מרחב לחלל המטבח והסלון ניתן לבצע בעזרת הורדת מחיצות, הוספת ברק לריהוט ולשלב אלמנטים שקופים. חשוב לזכור שבכל שלבי העיצוב המפתח הוא מינימליזם ושמירה על יותר מקום לדברים הכרחיים ופחות לדברים שאינם נחוצים.



עיצוב בית קטן בסגנון מודרני

לעיצוב המודרני יש תתי סגנונות מגוונים כמו למשל: עכשווי, חדשני, סקנדינבי ועוד מספר סגנונות דומים אך שונים שיכולים להתאים עבור משימת עיצוב בית קטן.


אם אתם שואלים עכשיו את עצמכם מה ההבדל בין סגנונות העיצוב המודרני הנה כמה דוגמאות:


עיצוב מודרני עכשווי - הוא בעצם מכיל בתוכו את הנוסחה הבסיסית לעיצוב מודרני - קווים נקיים, חללים פתוחים, כניסה רבה של אור טבעי אל תוך הבית והסתרה של חפצים מאחורי ארונות ובשידות.


עיצוב מודרני סקנדינבי - מקורו בצפון אירופה, דוגל במינימליסטיות אבסולוטית, חומרים טבעיים כמו עץ וצמר, שימוש בצבעים מונוכרומטיים בגווני אפור ולבן על שטיחים ומצעים לדוגמה והוא מצויין עבור פונקציונאליות לעיצוב הבית.


עיצוב מודרני חדשני - סגנון אשר נשען על הקדמה הטכנולוגית ונשען בעיקר על טכנולוגיות חדשניות כמו למשל שולחנות מתקפלים או ארונות הזזה, עם שילוב של מינימליזם ובכך ניתן לחסוך במקום רב ולשמור על חללים רחבים ופתוחים.



פריטי עיצוב מתאימים עבור עיצוב בית קטן

גם אם הבית קטן הוא דורש דקורציה כמו כל מבנה אחר. דקורציה של בית קטן מאתגרת מכיוון שמצד אחד אנחנו רוצים להשאיר כמה שיותר מרחב ולכן נרצה לחסוך בחפצים מיותרים וכמה שפחות להעמיס על החדר אך מצד שני החלל יראה לא שלם בלי דקור. לפיכך נצטרך למצוא דרך לשלב בין שניהם.


אז אילו פריטים יתאימו למשימת עיצוב בית קטן בשמירה על תכונות של מינימליזם? פריטים שתפקידם לא רק לקשט אלא כאלו שיתנו גם מענה פונקציונלי.


כורסאות הן דוגמה מעולה. בחירת כורסא מעוצבת עבור הסלון או חדר האורחים גם משמשת לפונקציונאליות וגם נותנת מגע עיצובי בולט במיקום מרכזי בחדר. עוד דוגמא לא פחות טובה הם המצעים וכיסוי מיטה. ברגע שמוצאים את המצעים וכיסוי המיטה המתאימים לחדר השינה כל החדר מקבל מראה שונה, יוקרתי ויפה יותר. הזדמנות מצוינת לעיצוב החדר שלא דורשת הוספת חפצים מיותרים חסרי שימוש. גם פיזור כריות דקורטיביות על הספה או המיטה תוסיף המון שיק לחדר השינה או הסלון ויוסיפו לנוחות ולאווירה הביתית.


על מה חשוב לשים דגש

הבנו איזה סוגי חפצים מתאימים למשימה של עיצוב בית קטן. כעת נעמיק יותר בסגנון העיצובי של החפצים עצמם. קירות ותקרה הם הדבר ממנו יש הכי הרבה בבית לכן צבע הקירות והתקרה הוא הדבר הראשון שישפיע על מראה גודל החדר. אם נצבע את התקרה בכל צבע שהוא לא לבן, אוטומטי החדר שלכם יראה קטן יותר וזוהי לא המטרה.


מה לגבי הקירות? גם אותם מומלץ להשאיר בצבע לבן, ובכלל, נשתדל לשמור על מונוכרומטיות כדי שהחללים יהיו בלי גבולות בולטים ויתנו תחושת זרימה בתוך הבית. כאשר מגדירים ומחלקים כל אזור ואזור בבית - ככה הבית יראה קטן יותר.


למה דווקא צבע לבן נותן מראה של בית גדול יותר? כי הוא צבע שנותן הרבה אור. אם כבר פתחנו את נושא האור, בעיצוב כל חדר בבית נרצה לשלב כמה שיותר תאורה. בין אם זאת תאורה טבעית שמגיעה מהחלונות ובין אם זאת תאורה מאור מלאכותי ממנורות שונות.


כדי שיכנס כמה שיותר אור טבעי מבחוץ, בלי לוותר על הפרטיות, נבחר בוילונות ארוכים ושקופים. גם אם החלון 60 ס"מ מעל הרצפה לכו על וילון שמגיע עד הרצפה, זהו טריק ידוע של מעצבי פנים, לא רק בשביל עיצוב בית קטן, הוא מפגין המון נוכחות גם בבתים גדולים.



bottom of page