top of page
חיפוש

רוצים לשדרג את הכניסה? רעיונות עיצוב כניסה לבית מבחוץ?

כולנו מכירים את המושג רושם ראשוני. ברגע שאנחנו מגיעים הביתה הדבר הראשון שאנחנו רואים שאנחנו יוצאים מהרכב, זו הכניסה לבית. גם שאנחנו מזמינים אנשים שקרובים לנו לארוחה או סתם לקפה של אחר הצהריים כמו חברים, בני משפחה, שכנים או אפילו מפיקים אירוע, הדבר הראשון שהם רואים זה את הכניסה של הבית. בשורות הבאות תוכלו לקרוא על מגוון של רעיונות לעיצוב כניסה לבית מבחוץ, לשאוב השראה ולהפוך את הכניסה שלכם למ-ר-ש-י-מ-ה. אז בואו נתחיל המדריך הקצר לרעיונות לעיצוב כניסה לבית מבחוץ.


אריחים מיוחדים

יש היום כל כך הרבה אפשרויות לעיצוב כניסה לבית מבחוץ בהיבט של החיפויים של הרצפה. תוכלו לבחור באריחים צבעוניים בגוונים עדינים, ממש כמו של פעם בסגנון וינטג‘. אם אתם פחות מתחברים, ניתן לבחור בשיטת ריצוף מיוחדת לא פחות המעניקה לכניסה מראה מודרני מובהק והיא בטון מוחלק. בחירת אריחים מיוחדים על פני ריצוף באנלי ומשעמם תשדרג את הכניסה שלכם, תוסיף לה אור וצבע, אווירה מדליקה ובקיצור, זה משהו שבהחלט יכול לעשות עבורכם את העבודה. תוכלו גם לשלב שטיח אריחי. למשל אריחים מסוג טרצו היו נפוצים אי שם בשנות ה-70 והם שילוב בין ”הדפס“ ריצפה מיוחד לפתרון פונקציונלי במקום שטיח רגיל. ניתן לבחור בין אריחים בסגנון פרובנס, אריחים בסגנון הודי, אריחים יפניים ועוד.


השקיעו בדלת

דלתות הכניסה לבית מגיעות במגוון רחב של חומרי גלם כמו פלדת אל חלד ועץ גושני. דלת מעץ יוצרת תחושה חמימה לבית ומעניקה אווירה של משפחתיות כבר מהרגע הראשון בו מתקרבים לכניסה. דלת מפלדה היא חזקה מאוד ויציבה – היא עומדת בפני בלאי טבעי ופגעי מזג אוויר כמו רוחות וגשמים לאורך שנים רבות. אם בעבר דלתות הפלדה היו בעלות מראה נקי ומשעמם, הרי שכיום ניתן להשיג דלתות פלדה עם עיצובים בהתאמה אישית לבחירתכם. כך שבמקום לבחור בדלתות הרגילות, תולכו ללכת על דלת מיוחדת. הייחודיות של הדלת יכול לבוא לידי ביטוי בצבע מעניין כמו גוון של תכלת או ירוק זית, ידית מדליקה, שילוב בין עץ לזכוכית או מתכת לזכוכית ועוד. אם אתם ממש נועזים, לכו על עניין הצבע עד הסוף וזה לגמרי יגרום לכולם להתרשם מהכניסה שלכם



עציצים ופרחים

אם כבר מדברים על עיצוב כניסה לבית מבחוץ, אין כמו לשלב את הטבע בחלק החיצוני של הבית. אנחנו ממליצים לכם להוסיף כל מיני עציצים עם צמחיה שמתאימה למיקום הכניסה בהיבט הגיאוגרפי (צפון/דרום/מזרח/מערב) וגם בהיבט של האקלים באותו אזור. ניתן לשלב כל מיני כלים מיוחדים לפרחים ולצמחים בין אם זה מבטון, מקש או כל חומר אחר שאתם מתחברים אליו. הצמחייה תוסיף צבעוניות ויופי עדין לחלק החיצוני של הכניסה. חשוב כמובן לא להעמיס. אתם לא רוצים שהכניסה לבית שלכם תיראה כמו חממה.


ספסל

עוד משהו שמאוד משדרג רק בהיבט של נוחות ופונקציונליות, אבל גם בהיבט של נוי הוא ספסל. מקמו ספסל בסמוך לדלת וזה יהיה פתרון מעולה למי שרוצה לשבת שניה עד שפותחים לו את הדלת, בבתים עם ילדים זה יכול לקחת זמן :). זה גם פתרון נוח לנעילת נעליים. השוק מציע מגוון רחב של ספסלים במחירים משתנים ובחומרים כמו עץ מלא, דמוי עץ, אלומיניום ואפילו בטון.


קישוטי קיר

קישוטי קיר יכולים לשדרג לגמרי את הכניסה שלכם לבית מבחוץ והם מעולים לעיצוב כניסה לבית מבחוץ. יש כל כך הרבה סוגים של קישוטי קיר כמו למשל קישוטי קיר בסגנון בוהו, קישוטי קיר ממתכת, ציפורים לקיר, פרפרים לקיר, קישוטים לקיר המשלבים קש או עץ, תמונות לקיר, תפאורת קירות ארוגים, מוביילים מיוחדים עם צדפים ועוד… אם אתם מאלה שמאמינים או מתחברים לעיצוב סגנון יפני, תוכלו לשלב בכניסה מבחוץ מראה יפה ודקורטיבית.



חיפוי מעל הדלת

אמנם מדובר ברעיון שמתאים יותר למי שבונה בית פרטי או משפץ אותו מהיסוד, אבל עדיין זה שדרוג רציני. תוכלו לבחור חיפוי שימוקם מעל הדלת ויצור אשליה של מרחב בכניסה. למשל יש חיפוי עץ מדהימים, אפשר אפילו לשלב פרגולה מוצלחת מעל הדלת או ללכת על צביעה של קיר חיצוני בסגנון שליכט צבעוני.


שטיחי כניסה

עיצוב כניסה לבית מבחוץ לא יכול להיות שלם ללא שטיח כניסה. שטיח כניסה לדלת לא רק מהווה פריט פונקציונלי שמאפשר לכם ולאורחים להשאיר את הלכלוך שדבק בנעליים מחוץ לבית, אלא גם יכול לשדרג מאוד את העיצוב של הכניסה. תשכחו משטיח כניסה במראה חלק ומשעמם. כיום ישנם מגוון רחב של שטיחים בהדפסים ובצבעים שונים. אפשר לבחור שטיח במראה גיאומטרי עם שילוב של צורות, לבחור בשטיח הארוג עם כמה חוטים שונים שיוצרים דוגמה ייחודית, או לרכוש שטיח כניסה משעשע.


שטיחים כאלו יכולים לכלול משפטים שיגרמו לאורחים שלכם לחייך כמו "Go Away!" )הסתלקו מכאן) "שוב אתם?" ו-"הגעת ליעד", או משפטים מרגשים כמו "There’s no place like home" ("אין מקום כמו הבית"). אפשרות נוספת היא להציב שטיח בכניסה עליו רקום שם המשפחה שלכם. אין ספק שזה יהפוך את השטיח לייחודי ביותר וגם יסמן לאורחים שלכם שהגיעו לדירה הנכונה.


פעמון כניסה לדלת

כאשר חושבים על עיצוב כניסה לבית מבחוץ, מרביתנו לא חושבים על פעמון הכניסה. זאת למרות שהוא יכול לשדרג מאוד את העיצוב של כניסת הבית. אם אתם באמת רוצים להוסיף אווירה מיוחדת לכניסה שלכם שיספק אמירה, כדאי לתלות פעמון דקורטיבי. ישנם מגוון רחב של פעמונים בעיצובים שונים כמו פעמון פליז גדול במראה וינטאג', פעמון רומנטי הכולל שילוב של ציפורים או תרנגול, ומובייל של פעמוני רוח שינעימו מאוד את האוזן שלכם בכל פעם שמישהו יקפוץ לבקר. הבחירה כולה שלכם.


מזוזה

בין אם אתם אנשי מסורת ובין אם אתם לא ממש מתחברים לדת, סביר להניח שגם על המשקוף בכניסה לבית שלכם תלויה מזוזה. המזוזה היא תשמיש קדושה יהודי הכולל את בית המזוזה וקלף בו כתובות בכתב סת"ם פרשיות "שמע ישראל" ו"היה אם שמוע" מחומש דברים. מקורה של מצוות קביעת המזוזה הוא בספר דברים, פרק ו', פסוקים ו'-ט': "וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם עַל לְבָבֶךָ [...] וּכְתַבְתָּם עַל מְזוּזֹת בֵּיתֶךָ וּבִשְׁעָרֶיךָ." לפי חז"ל, המזוזה נועדה לשמור עלינו מפני כל צרה ולהגן עלינו.


אז אם אתם מתלבטים איך לשדרג עיצוב כניסה לבית מבחוץ, כדאי לשקול לתלות מזוזה בעלת עיצוב מעניין. ישנן מזוזות מעוצבות ממגוון רחב של חומרים כמו זכוכית, אלומיניום, וקרמיקה הכוללות ציורי מים יפהפיים, עיטורים מרשימים בצבעי זהב, מזוזות בשילוב של חרוזים צבעוניים ועוד.



טיפים חשובים ששווה לאמץ לעיצוב כניסה לבית מבחוץ

  • קחו השראה- אנחנו ממליצים לכם להיכנס לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ואפילו יוטיוב ולקחת השראת מעיצובים שאתם רואים שם ומתחברים אליהם. אם אתם מעצבים את הבית או משפצים אותו לגמרי, שווה כמובן להיעזר באדריכלית או במעצבת הפנים שלכם

  • הקפידו שיש הרמוניה בין החוץ לפנים - אם בחרתם לעצב את הבית שלכם בסגנון עיצוב כפרי, צריך להיות דמיון גם בעיצוב כניסה לבית מבחוץ בשילוב של נגיעות כפריות. זה נכון לגבי כל סגנון אחר בין אם אתם מאוהבים בסגנון המודרני, הנורדי, הקלאסי או האנגלי

  • תאורה- הקפידו לשלב גופי תאורה בחלק החיצוני של הכניסה, זה מאוד מוסיף וזה גם חשוב כשאתם חוזרים מאוחר הבית, מארחים לארוחת ערב ועוד…

  • מקומות ישיבה, סוג של מרפסת קטנה - אם יש לכם שטח די גדול והחלק החיצוני של הבית במיקום של הכניסה מהווה גם סוג של גינה, תוכלו ליצור שם סוג של מרפסת קטנה או פרגולה ולמקם מערכת ישיבה כייפית כזו. מה יותר כייף מאשר להתחיל את היום עם כוס קפה שהעיניים שלכם רואות הרבה ירוק וורוד, הישבן יושב בנוח והאף נושם אוויר צח

  • לפעמים פחות זה יותר – חשוב לזכור שהכניסה לבית שלכם צריכה להרשים ולשדר אמירה מסוימת, אבל עדיך להימנע מעומס של פריטים עיצובים. חפצים רבים מדי שמוצבים בכניסה לבית עלולים לגרום לתחושה של בלאגן ועלולים להרתיע את האורחים שלכם. ההמלצה שלנו היא לבחור בין 2-3 פריטי עיצוב שאתם אוהבים ומתחברים אליהם ולא להעמיס יותר מדי. תמיד תוכלו לשלב את שאר הפריטים בעיצוב הבית שלכם.

לסיכום, שווה להשקיע בעיצוב כניסה לבית מבחוץ, זה נותן הרגשה טובה גם לכם וגם למי שמגיע הביתה.

bottom of page